Pivovar Krušovice na trh uvádí pivní novinku, prémiový ležák s názvem Bohém. Vznikl z nejkvalitnějšího žateckého chmele a evokuje českost a prémiovost. Krušovický Bohém svou vyváženou hořkostí příjemně překvapí jak stávající krušovické pivaře, tak osloví k ochutnání i ty nové.
Na začátku Bohému stálo zadání vytvořit prémiový ležák s vyváženou hořkostí, který potěší srdce každého pivaře. Nová krušovická receptura zaujme vyváženou chutí a příjemným chmelovým aroma. Na chuti piva – vedle výběrových chmelů a receptury – se podílí také kvalitní voda z křivoklátských studní.
„Recepturu nového prémiového ležáku jsme ladili dlouhé měsíce. Na začátku byly čtyři receptury, z toho procesem testování a ochutnávek v pivovaru i v naší Krušovické Šalandě vznikla jedna vítězná. U té se k dokonalosti ladila hořkost, která pro Bohéma typická, a její doznívání na jazyku,“ popisuje vývoj ležáku Michal Rouč, krušovický sládek a zároveň ředitel pivovaru Krušovice.
- Nový prémiový ležák Bohém obsahuje 4,7 % alkoholu a dosahuje stupně hořkosti 37 IBU.
- Podle slov Michala Rouče stojí za jeho výjimečnou vyváženou chutí právě genius loci žatecké oblasti. Krušovice leží právě na žatecku a pocházá odtud i slavný chmel.
- Na výrobu krušovické novinky Bohém se používají nejkvalitnější žatecké odrůdy: Žatecký poloraný červeňák, Sládek a Premiant
Ležák, který zabaví všechny smysly
„První je na řadě zrak, kdy na Bohémovi zaujme hustá krémová pěna, čich zaznamená příjemné chmelové aroma, sluchem oceníte praskání pěnových bublin, které značí správný říz piva. Pak už zbývá jen ochutnat. Při degustaci piva je na rozdíl od vína pivo polknout, protože chuťové pohárky, které vnímají hořkost, se nacházejí až vzadu na jazyku,” komentuje ochutnávku Michal Rouč, který si zakládá na tom, aby hosté vnímali pivo všemi smysly.
- Bohém vyniká v portfoliu krušovického pivovaru chutí i svým designem, který kombinuje pro česká piva netypické barvy „royal blue“ a zlaté.
„Název Bohém evokuje českost a moment spotřeby piva, kdy chce člověk zapomenout na dění kolem něj. Design jsme záměrně zvolili odlišný od klasických piv. Chtěli jsme dosáhnout prémiovosti, kvality, modernosti a zároveň tradice a to se nám, myslím, povedlo. Vše v designu je zvoleno záměrně tak, abychom se co nejvíce odlišovali, ale zároveň podpořili tyto atributy,“ vysvětluje úvahy nad designem krušovické novinky Jiří Coufal, Group Brand Manager značky Krušovice.